مدیریت توسعه منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز متولی طراحی و نظارت بر کلیه پروژه های عمرانی وزارت بهداشت در سطح استان خوزستان می باشد.

به بیان دیگر کلیه پروژه های عمرانی (ساختمانی و تاسیساتی) مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این مدیریت راهبری می گردند و پروسه های طراحی و نظارت عالیه تماما توسط کارشناسان فنی انجام میگردند.

 در حال حاظر دفتر فنی دانشگاه ،‌دارای ارتباط تنگاتنگی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونت فنی استانداری، معاونت فنی شهرداری و کلیه شبکه های بهداشت و درمانی استان خوزستان دارد.

مدیر منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی

آقای مهندس رامین برنجانی

 

مدیریت منابع فیزیکی:

 

شامل کلیه فعالیتهایی است که برای حفظ و نگهداری ساختمانها و تأسیسات موجود دانشگاه به شرح ذیل انجام می شود:

 

1- تهیه شناسنامه فنی منابع فیزیکی موجود

2- برآورد اعتبار مورد نیاز برای تعمیرات واحدها

3- تهیه دستورالعمل های فنی و نقشه های مورد نیاز برای هر گونه تعمیر، توسعه، تغییر کاربری و نگهداری واحدها شامل واحدهای درمانی، آموزشی، اداری، بهداشتی

4- بازدیدهای دوره ای از مراحل انجام عملیات

5- تعامل با مسئولین واحدها در خصوص رسیدگی به مشکلات و کوشش در رفع آنها

6- تأیید درخواستها و گواهی انجام کار عملیات

7- تهیه دستورالعمل های فنی، چک لیستهای نظارتی، بسته های خدماتی و فرمت قرار داد مورد نیاز برای واگذاری نگهداری تأسیسات واحدها به بخش خصوصی

8- نظارت بر عملکرد پیمانکاران نگهدارنده تأسیسات واحدهایی که به بخش خصوصی واگذار می گردد

9- نظارت بر حسن اجرای کلیه عملیات اجرای که بصورت امانی توسط واحدها انجام می گردد

10-هماهنگی های لازم با مدیریت بودجه و مالی دانشگاه به منظور تأمین و توزیع اعتبارات و پیش بینی اعتبار مورد نیاز واحدها

11-مشاوره امور فنی ساختمان و تأسیسات

12-تعمیرات تجهیزات پزشکی

13-آموزش و توجیه عوامل فنی و عمرانی واحدها در خصوص فرآیند انجام عملیات

14-پاسخگویی به کلیه مکاتبات واحدها

15-برگذاری جلسات هماهنگی و تبادل نظر منظم ماهیانه با کارکنان و در صورت لزوم با عوامل دست اندرکار پروژه ها در خصوص رفع موانع و مشکلات اجرایی پروژه ها

 

 منابع فیزیکی مورد نیاز:

 

شامل کلیه فعالیتهایی است که برای احداث و ایجاد ساختمانها و تأسیسات مورد نیاز دانشگاه به شرح ذیل انجام می شود:

 

1- تهیه کلیه طرحها، نقشه ها و دستورالعمل های فنی مورد نیاز شامل معماری، سازه، تأسیسات مکانیکی و برقی

2- متره و برآورد حجم عملیات و اعتبار مورد نیاز پروژه های احداثی و اعلام به مراجع ذیربط

3- برگذاری تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکاران

4- رسیدگی به صورت وضعیتها و مطالبات پیمانکاران و مشاوران

5- نظارت بر اجرای عملیات از شروع پروژه تا تحویل موقت

6- شرکت در کمیسیونهای تحویل موقت و قطعی پروژه ها

7- شرکت در کمیسیونهای رسیدگی به تأخیرات و حل اختلاف

8- بررسی و کنترل طرحها و نقشه های تهیه شده توسط مشاوران

9- رسیدگی به صورت وضعیتهای تهیه شده توسط مشاوران

10-مشاوره امور فنی ساختمان و تأسیسات

11-تهیه گزارشهای آماری پیشرفت های فیزیکی و مالی پروژه ها و انعکاس به مراجع ذیربط

12-تهیه گزارشهای مربوط به دلایل تأخیر و توقف اجرای پروژه ها به مراجع ذیبرط

13-تعامل با دفتر فنی استانداری، فرمانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر مراجع ذیربط در خصوص فرآیند اجرای پروژه ها

14-شرکت در کمیسیونهای تحویل پروژه هایی که توسط مسکن و شهرسازی احداث می گردند

15-تهیه طرحها، نقشه ها و دستورالعملهای فنی مورد نیاز پروژه هایی که توسط خیرین احداث می گردند.

16-نظارت بر اجرای پروژه هایی که توسط خیرین احداث می گردند

17-اجرای دستورالعمل ها و ابلاغیه های فنی منتشره از مراجع ذیربط

18-تهیه فرمت کلیه قراردادهایی مورد نیاز 

 19-مکاتبات لازم در خصوص اعلام پروژه های قابل بهره برداری در مناسبت های ویژه به مراجع ذیربط

20-شرکت در کمیسیون مناقصه های فنی دانشگاه